fredag, mars 03, 2006

The brief is not the client

“It's a rare designer who doesn' want to please his or her clients, and designers like working to briefs. In fact, to be a graphic designer, you need a brief (even if it's a self-authored one), and if you don't need a brief then you are not a graphic designer. Good designers listen, ask questions, do research and take methaphorical thermometer readings on the task in front of them. But, they want to execute the brief in the way they think best. And they want to do it with their voice, their signature.”


Adrian Shaugnessy i forordet til 136 Points of Reference


Teenage Lust
Larry Clark

2 Comments:

Blogger Insensatez said...

I wow to comment on this post, oh how I wow to comment on this post, oh how I wow, I wow. Wow

11:54 p.m.  
Blogger Insensatez said...

Erotika: Tre call girl-kort fra Tokyo, Warhols Ladies & gentlemen Sex Parts Torsos Polaroids. Artists books. Postkort: John Hindes party med servitrise i bastkjørt og blomster fra Butlins Bar, A Corner of the Beachcomber, 1971. Comme des Garçons pakninger av duft. Twin Towers, Jonathan Ellerys sv/hv-fotografi med korset fra 1997. En plakat: I need money bad.

Fem designere, fem mer eller mindre djerve blikk rettes mot de visuelle vilkårene og begynner innsamlingen av de personlige referansene, kan man tenke; hva behager ditt øye, hva vil du visuelt huske? Ingen av de fem er nybegynnere, det er en underdrivelse. denne boka en retrospektiv, fem fotodokumenterende selvportrett introspektivt, det vil si blikket sett med blikket. Sett av Adrian Shaugnessy, Martin Parr, Erik Spiekermann, Lawrence Weiner og Alan Fletcher.

8:42 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home